Uncategorized

Gospodarka elektroniczna – cechy

W ciągu ostatniej dekady nastąpiły znaczące zmiany w sposobie łączenia ludzi i firm. Opierając się na popularności sieci społecznościowych, przedsiębiorstwa utworzyły własne sieci biznesowe, aby łączyć dostawców, klientów i systemy wewnętrzne. Rezultatem jest rosnący globalny handel, który szacuje się na 65 bilionów dolarów do 2020 roku (SAP Business Trends). Dodajmy do tego rozwój Internetu rzeczy z około 45 miliardami połączeń między urządzeniami do 2020 roku, a otrzymamy środowisko biznesowe o nieskończonych możliwościach. Aby skutecznie się przystosować, należy najpierw zrozumieć pięć głównych atrybutów gospodarki cyfrowej:

  1. Zdigitalizowana i śledzona. W gospodarce cyfrowej obiekty analogowe generują sygnały cyfrowe, które można mierzyć, śledzić i analizować w celu podejmowania lepszych decyzji. Podczas gdy przemysł naftowo-gazowy od ponad 30 lat wyprzedza krzywą w zakresie cyfryzacji, zdigitalizowane aktywa ograniczają się do sprzętu i maszyn o wysokiej wartości. Teraz jednak niższe koszty technologii czujników pozwalają operatorom przeprowadzić więcej działań w terenie. Na przykład firmy mogą łączyć wiele pól naftowych, aby poprawić dokładność prognoz i zwiększyć rentowność na poziomie odwiertu.
  2. Połączona. Łączenie zasobów, dostawców, pracowników i interesariuszy za pomocą komunikacji bezprzewodowej umożliwia ludziom podejmowanie decyzji opartych na danych, poprawiając w ten sposób bezpieczeństwo, wydajność i widoczność w całym przedsiębiorstwie. Łącząc ze sobą zdalnie rurociągi i wykorzystując konserwację predykcyjną, firmy naftowe i gazowe eliminują nieoczekiwane awarie, poprawiają integralność aktywów i wydłużają ich czas pracy.
  3. Udostępniona. Gospodarka cyfrowa działa na zasadzie współdzielenia. Wkrótce firmy będą kupować tylko to, co jest potrzebne i płacić na bieżąco. Kupowanie tego, co jest potrzebne, obniża koszty zapasów, podczas gdy kupowanie użytkowania jako usługi pozwala firmom płacić tylko za wykorzystany czas i otrzymaną wartość. Rozważ możliwości prawdziwej współpracy między operatorami stacji paliw, przewoźnikami zewnętrznymi, rafineriami i terminalami do konsumentów. Firmy naftowe i gazowe mogłyby zautomatyzować uzupełnianie zbiorników, korzystać ze scenariuszy najlepszych zakupów i planować zoptymalizowane trasy ciężarówek dla dostaw do stacji paliw.
  4. Spersonalizowana. Inną cechą gospodarki cyfrowej jest personalizacja klienta. Personalizacja oznacza, że ​​klienci otrzymują dostosowane produkty i doświadczenia swoich ulubionych marek, kiedy i gdzie chcą. Wyobraź sobie dostarczanie określonego rodzaju paliwa preferowanego przez stację benzynową dokładnie w momencie jego wyczerpania. Lub zapewnianie kierowcom flot zoptymalizowanych pod kątem ich osobistych preferencji i nawyków jazdy.
  5. Bezpośrednia. Gospodarka cyfrowa pozwala również firmom naftowym i gazowym na ominięcie pośredników, eliminując niepotrzebnych pośredników lub kanały i tworząc bardziej bezpośrednie relacje między kupującym a sprzedającym. Uproszczony ekosystem powoduje mniejsze tarcia i obniża barierę wejścia dla graczy z innej części łańcucha wartości. Zdalne monitorowanie usług jest dobrym przykładem bardziej bezpośrednich operacji. Wykorzystanie zdalnej inteligencji do śledzenia, monitorowania, raportowania i rozwiązywania problemów z zasobami, zarządzania nimi i rozwiązywania problemów w całym cyklu życia usługi eliminuje potrzebę zatrudniania lokalnego personelu w pełnym wymiarze godzin.