Hula-hop – jak ćwiczyć?

  1. Załóż sportowe ubranie

Załóż obcisłą koszulę i spodnie, aby łatwiej było założyć hula-hoop i aby nie zaczepił się on o luźne ubranie.

Wygodne buty ułatwią Ci również hula-hopping. Nie muszą to być buty sportowe. Nie wpłynie to ani nie zaszkodzi twojej próbie hula-hopu.

Unikaj noszenia bransoletek lub zwisającej biżuterii, która może zaczepić się o hula-hoop.

  1. Połóż hula-hop na ziemi

Wybierz obręcz, która sięga do klatki piersiowej lub talii, gdy stawiasz ją na boku. Większe obręcze są idealne dla początkujących, ponieważ wirują wolniej, co daje więcej czasu na dostosowanie się do rytmu.

Jeśli jesteś naprawdę zaangażowany w hula-hop, możesz wypróbować obręcze o różnej wadze i rozmiarze, aby zobaczyć, co jest dla Ciebie najlepsze.

  1. Wejdź do obręczy

Chociaż możesz wejść do obręczy, gdy leży ona płasko na ziemi, najłatwiej będzie podnieść obręcz z przodu, trzymając ręce rozstawione na szerokość barków, jednocześnie pozostawiając tylną część obręczy dotykającą ziemi. Podnosząc obręcz, przejdź do środka tak, aby stopy znalazły się po wewnętrznej stronie tylnej części obręczy.

  1. Przesuń ręce w kierunku krawędzi obręczy

Przesuń ręce po bokach obręczy hula-hop, podnosząc resztę obręczy z ziemi. Rozstaw ręce w wygodnej odległości.

  1. Podnieś hula-hop do talii

Postaw jedną stopę przed drugą, aby uzyskać równowagę.

  1. Chwyć obręcz mocno obiema rękami

Rozluźnij obręcz po jednej stronie tułowia.

  1. Zakręć obręczą

Mocno obróć obręcz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Jeśli jesteś leworęczny, obróć ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

  1. Zacznij poruszać talią ruchem okrężnym

Wypchnij brzuch do przodu, gdy obręcz przesuwa się po brzuchu. Odepchnij obręcz z powrotem, gdy przesuwa się po plecach. Lub możesz obracać talię w małych kółkach – kiedy obręcz dotyka twojej lewej strony, uderzaj talią w lewą stronę, a gdy obręcz dotknie twojej prawej strony, uderzaj w prawo.

W końcu znajdziesz idealny ruch.

  1. Kontynuuj obracanie obręczy

Poruszaj talią okrężnymi ruchami i staraj się, aby obręcz kręciła się wokół talii. Jeśli obręcz spadnie poniżej talii lub nawet spadnie na ziemię, podnieś ją i spróbuj ponownie.

Kiedy obręcz opadnie, spróbuj obrócić ją w innym kierunku. Chociaż praworęczni wolą kręcić obręcz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, a leworęczni wolą kręcić w prawo, nadal powinieneś znaleźć kierunek, który będzie dla ciebie najlepszy. Preferowany kierunek nazywany jest „pierwszym kierunkiem”.

  1. Spodziewaj się, że obręcz opadnie podczas pierwszych kilku prób, gdy przyzwyczaisz się do ruchu

Po prostu ponownie weź obręcz i próbuj dalej. Chodzi w równym stopniu o wyczucie ruchu, co o przestrzeganie instrukcji.

Gdy zdobędziesz większe doświadczenie jako hula-hoper, możesz odkryć kilka sztuczek, aby odzyskać spadającą obręcz.

  1. Baw się dobrze!

Utrzymuj podstawowy ruch tak długo, jak możesz.